Valitse Sydämellä
Yrityksille

Unohda kaikki mitä tiesit lahjoittamisesta

Lahjoitusalustalla edistät liiketoimintaa ja saat kilpailuetua.

Lahjoittamisen ongelmat

Lahjoittamisesta saa usein "vain" hyvän mielen ja postauksen sosiaaliseen mediaan, mutta se ei juurikaan edistä liiketoimintaa, näin kertoo suurin osa pienistä ja pk-yrityksistä. Suuremmilla yrityksillä vastuullisuus ja kestävä kehitys on usein sidottu syvälle liiketoiminnan strategiaan, mutta lahjoittamisesta toivotaan silti enemmän hyötyä liiketoiminnan edistämiseen.

Ratkaisu

Lahjoitustalustalla yrityksesi kokonaislahjoitus pilkotaan pienempiin osiin, lahjoitusseteleihin. Lahjoitusseteleillä osallistat asiakasta, työntekijää tai sidosryhmiä ohjaamaan lahjoituksen itselleen tärkeimpään avustuskohteeseen ja näin vaikutat voimakkaasti heidän tunteisiin.

Lahjoitussetelin vastaanottaja ohjaa lahjoituksen eteenpäin itse valittuun kohteeseen yrityksesi ilmeen mukaisella laskeutumissivulla, jossa on on yrityksesi logo, kuva ja personoitu viesti.

Missä lahjoitusalustaa voi hyödyntää?

Miksi päättää itse mihin lahjoitukset ohjataan, kun voit ottaa asiakkaasi mukaan tekemään päätöksiä ja osallistaa heidät hyvän tekemiseen. Sen sijaan, että lahjoitat vaikkapa tuhat euroa yhteen avustuskohteeseen, voit osallistaa jopa kaksisataa asiakastasi tekemään valinnan puolestasi!

Voit hyödyntää lahjoitusseteleitä monipuolisesti erilaisissa arjen tilanteissa:

  • Uusasiakashankinnan tukena (arjen myyntitilanteissa, lanseerauksissa, messuilla, b-to-b myynnin tukena)
  • Nykyisten asiakassuhteiden hoitamisessa ja sitouttamisessa
  • Reklamaatioiden käsittelyssä
  • Toteuta pysäyttävää ja huomiota herättävää markkinointia (asiakkaan osallistaminen henkilökohtaisten arvojen äärelle on varma tapa saada huomio)

Ottamalla asiakas mukaan positiivisiin valintohin vahvistat brändisi mielikuvaa vastuullisena toimijana ja samalla toteutat yritys- ja yhteiskuntavastuuta.

Arvokasta dataa päätöksenteon tueksi

Jokaisesta lahjoituksesta jää jälki. Saat tarkan raportin, josta selviää asiakkaidesi pehmeät arvot, tunnistat uusia kohderyhmiä ja selvität ovatko yrityksesi arvot linjassa asiakkaidesi kanssa. Mittaamme myös yrityksesi brändimielikuvan lahjoittamisen yhteydessä.

Auttamisesta arkea -merkki

Jotta lahjoituksesta viestiminen olisi luontevaa ja helppoa toimitamme yrityksellesi Auttamisesta Arkea -merkin viestintäsi tueksi. Merkki on osoitus vastuullisesta toiminnasta.