Lahjoittamisesta saa usein "vain" hyvän mielen ja postauksen sosiaaliseen mediaan, mutta se ei juurikaan edistä liiketoimintaa, näin kertoo suurin osa pienistä ja pk-yrityksistä. Suuremmilla yrityksillä vastuullisuus ja kestävä kehitys on usein sidottu syvälle liiketoiminnan strategiaan, mutta lahjoittamisesta toivotaan silti enemmän hyötyä liiketoiminnan edistämiseen.
Lahjoitustalustalla yrityksesi kokonaislahjoitus pilkotaan pienempiin osiin, lahjoitusseteleihin. Lahjoitusseteleillä osallistat asiakasta, työntekijää tai sidosryhmiä ohjaamaan lahjoituksen itselleen tärkeimpään avustuskohteeseen ja näin vaikutat voimakkaasti heidän tunteisiin.
Lahjoitussetelin vastaanottaja ohjaa lahjoituksen eteenpäin itse valittuun kohteeseen yrityksesi ilmeen mukaisella laskeutumissivulla, jossa on on yrityksesi logo, kuva ja personoitu viesti.
Miksi päättää itse mihin lahjoitukset ohjataan, kun voit ottaa asiakkaasi mukaan tekemään päätöksiä ja osallistaa heidät hyvän tekemiseen. Sen sijaan, että lahjoitat vaikkapa tuhat euroa yhteen avustuskohteeseen, voit osallistaa jopa kaksisataa asiakastasi tekemään valinnan puolestasi!
Voit hyödyntää lahjoitusseteleitä monipuolisesti erilaisissa arjen tilanteissa:
Ottamalla asiakas mukaan positiivisiin valintohin vahvistat brändisi mielikuvaa vastuullisena toimijana ja samalla toteutat yritys- ja yhteiskuntavastuuta.
Jokaisesta lahjoituksesta jää jälki. Saat tarkan raportin, josta selviää asiakkaidesi pehmeät arvot, tunnistat uusia kohderyhmiä ja selvität ovatko yrityksesi arvot linjassa asiakkaidesi kanssa. Mittaamme myös yrityksesi brändimielikuvan lahjoittamisen yhteydessä.
Jotta lahjoituksesta viestiminen olisi luontevaa ja helppoa toimitamme yrityksellesi Auttamisesta Arkea -merkin viestintäsi tueksi. Merkki on osoitus vastuullisesta toiminnasta.